Hulpdienst

HULPDIENSTEN

Door de inzet van de vrijwillige Senioren Hulpdienst (SHD) kan de levenskwaliteit van senioren worden behouden en bijdragen aan langer zelfstandig wonen. De senioren vrijwilligers hebben door hun vrijwilligerswerk een zinvolle tijdsbesteding en leveren als hulpverlener een positieve bijdrage aan de samenleving. De Senioren Hulpdienst (SHD) helpt bij de volgende service:

Telefoondienst

Drie keer per week, op maandag, woensdag en vrijdag, zijn de vrijwilligers van de telefoondienst van Welzijn Ouderen Mill, van 9.00–10.00 uur telefonisch bereikbaar via tel. 0485-455470.
Zij noteren de vragen. Deze gaan veelal over vervoer, maar ook over sociale alarmering, aanvraag voor bezoek etc. De telefoonvrijwilligers regelen het vervoer en sturen de andere vragen door.

Vervoer

Als u als senior geen eigen vervoer heeft, kunt u een beroep doen op hulp van de vrijwillige chauffeurs van Welzijn Ouderen Mill/SHD. U belt het nummer van de telefoondienst 0485-455470 en de medewerker noteert uw gegevens en wensen. Een verzoek voor vervoer liefst uiterlijk een dag van tevoren aanvragen. De medewerker gaat op zoek naar een beschikbare chauffeur, legt de gegevens vast in het SHD-programma en informeert vervolgens telefonisch de passagier. De chauffeur ontvangt een mail met alle gegevens van de rit. De kosten van de rit, vastgestelde tarieven, worden rechtstreeks door de passagier aan de chauffeur overhandigd. De tarieven kunt u vinden op deze site.
Voor tarieven: Klik hier

Bezoekdienst

De bezoekdienst is bedoeld voor senioren, die graag (bv. wekelijks) een bezoekje willen ontvangen van een vrijwilliger van Welzijn Ouderen Mill. Als er een aanvraag voor bezoek binnenkomt, dan gaat de vrijwillige coördinator op huisbezoek voor een intake. Deze matcht de aanvrager met de vrijwilliger. De eerste keer gaat de coördinator samen met de vrijwilliger naar de aanvrager. Na drie maanden informeert de coördinator bij de oudere en de vrijwilliger hoe het gaat. Als het niet klikt dan kan zowel de vrager als de vrijwilliger al eerder contact opnemen met de coördinator.

Boodschappen

Als er een vraag voor de boodschappendienst binnenkomt, dan gaat de vrijwillige coördinator op huisbezoek voor een intake. Zij matcht de aanvrager en de vrijwilliger. De eerste keer gaat de coördinator samen met de vrijwilliger naar de aanvrager. Na drie maanden informeert de coördinator bij de oudere en de vrijwilliger hoe het gaat. Als het niet klikt dan kan zowel de vrager als de vrijwilliger al eerder contact opnemen met de coördinator.

Eerstvolgende activiteiten